amely létrejött egyrészről a Hegyháti Csillagvizsgáló Alapítvány 9915 Hegyhátsál, Fő u. 19. (adószám: 18893414-1-18; képviseli: Tuboly Vince, a kuratórium elnöke), mint megrendelő (a továbbiakban: Megrendelő)
másrészről a Vasi Opus Építőipari Kft. (székhely: 9700 Szombathely, Lovas u. 23. ; képviseli: Horváth Róbertné ; cégjegyzékszám:.; Cg.18-09104179., adószám: 11947990-2-18; számlavezető bank, bankszámlaszám: CITIBANK Rt. bank 10800014-70000006-10989934) mint vállalkozó (a továbbiakban: Vállalkozó)
mint Szerződő felek között az alulírott helyen és napon, az alábbiak szerint:
Előzmény
Felek rögzítik, hogy Megrendelő 2011. február 16. napján ajánlattételi felhívást küldött "Csillagvizsgáló épület építése" tárgyában.
Megrendelő a közbeszerzési eljárásban az összegezést 2011. március 11. napján küldte meg, amely értelmében a közbeszerzési eljárás nyertese a Vállalkozó lett. Ennek megfelelően a felek a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 99. § (1) bekezdése értelmében a törvényes határidőn belül szerződést kötnek jelen szerződés és az ehhez kapcsolódó mellékletek (a továbbiakban együttesen: "Szerződés") feltételei szerint.
1. A szerződés tárgya, a felek jogai és kötelezettségei
1.1. Vállalkozó, a közbeszerzési kiírás és az ajánlatában foglaltak alapján vállalja a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal Helyi Vidékfejlesztési Stratégiák LEADER fejezete. Kiemelt hazai és nemzetközi természettudományos helyi attrakciók fejlesztése.
Hiv. szám: 1009404. Nyilvántartási szám: 2064279242.
"Csillagvizsgáló épület építése" című projekt keretében megvalósuló építési, munkák elvégzését, amelynek ellenében Megrendelő a 3.1. pontban rögzített vállalkozási díjat fizet a Vállalkozónak. A Vállalkozó részletes feladatait jelen szerződés 1. számú melléklete képezi.
1.2. Vállalkozó kijelenti, hogy rendelkezik a tevékenysége folytatásához szükséges összes hatósági és egyéb engedéllyel, eszközzel, továbbá mindazon szakmai tapasztalattal, amely a tevékenység megfelelő szintű ellátásához szükséges.
1.3. Megrendelő a szerződés aláírásával egyidejűleg Vállalkozó rendelkezésére bocsátja a feladat ellátásához szükséges információkat.
1.4. A Vállalkozó a munkát saját költségén végzi el. Köteles a munkavégzést úgy megszervezni, hogy biztosítsa a munka gazdaságos és gyors befejezését.
1.5. Megrendelő a munkát a Vállalkozó szükségtelen zavarása nélkül bármikor ellenőrizheti. Felek rögzítik, hogy Vállalkozó nem mentesül a felelősség alól, ha Megrendelő az ellenőrzést elmulasztotta vagy nem megfelelően végezte el.
1.6. A teljesítés helye:
1.6.1. 9915 Hegyhátsál, Fő u. hrsz.: 77.
1.7. A szerződés hatályba lépése: Felek megállapodnak abban, hogy jelen szerződés az alábbi feltételek közül az utolsóként teljesülő feltétel bekövetkezésének napján lép hatályba:
1.7.1. A Megrendelő és a Savaria Takarékszövetkezet között 39.000.000.-Ft projektfinanszírozási kölcsön nyújtására vonatkozóan kölcsönszerződés jön létre.
1.7.2. A Megrendelő a projekt pénzügyi fedezetének teljesítéséhez beszedési megbízás teljesítésére vonatkozó felhatalmazást ír alá és ad át a vállalkozó részére.
2. Teljesítési határidő
2.1. A Vállalkozó a Megrendelő előzetes, írásbeli hozzájárulásával előteljesítésre jogosult.
2.2. A szerződéses munkák végteljesítési határideje: a szerződés hatályba lépéstől számított 5 (öt) hónap.
3. Vállalkozási díj, fizetési feltételek
3.1. Szerződő felek megállapodnak abban, hogy a Vállalkozó szerződésszerű teljesítés esetén összesen nettó: 31.381.004,- Ft +25% ÁFA, azaz mindösszesen bruttó: 39.226.255.-Ft vállalkozási díjra jogosult.
3.2. A vállalkozási díj a Vállalkozó jelen szerződésben foglalt kötelezettségei teljesítésének teljes költségét fedezi, valamennyi anyag- és munkadíjköltséget, vámot és a vállalkozás teljesítésével kapcsolatban felmerült egyéb költséget, ideértve a felelős műszaki vezető által nyújtandó szolgáltatásokat is.
3.3 A vállalkozási díjon felül Vállalkozó egyéb címen sem díjazásra, sem költségtérítésre nem tarthat igényt.
3.4. A vállalkozási díj kifizetése számla ellenében történik.
3.5. Vállalkozó jogosult összesen 1 db rész-számla és 1 db végszámla kibocsátására az alábbiak szerint:
Résszámla kibocsátásának határideje: 2011. június 25., értéke: a műszaki ellenőr által leigazolt készültség értéke.
Végszámla kibocsátásának határideje: a munka befejezésekor.
3.6. Felek megállapodnak, hogy az 1. pontban meghatározott feladat teljesítéséről Megrendelő az átvételtől számított 5 napon belül teljesítésigazolási jegyzőkönyvben nyilatkozik, illetve szükség esetén közli kifogásait a Vállalkozóval. A Megrendelő képviseletében a teljesítésigazolás kiállítására Megrendelő műszaki ellenőre, illetőleg képviselője (Tuboly Vince) jogosult.
3.7. A számla benyújtására a teljesítésigazolási jegyzőkönyv kiállítását követően kerülhet sor.
3.8 Megrendelő fizetési kötelezettségének csak akkor tesz eleget, ha a Vállalkozó a számla esedékességét megelőzően bemutat egy 30 napnál nem régebbi nemlegesnek minősülő együttes adóigazolást, mellyel igazolja, hogy az állami adóhatóságnál és a vámhatóságnál nyilvántartott köztartozása nincs. Amennyiben a szállító nem mutat be együttes adóigazolást, vagy az együttes adóigazolás köztartozást mutat, megrendelő az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (a továbbiakban. Art.) 36/A. § (6) bekezdésére tekintettel a 36/A. § (3)-(4) bekezdésének megfelelően jár el.
4. Alvállalkozás
4.1. Alvállalkozó jogosulatlan igénybevétele esetén a Vállalkozó felel minden olyan kárért, amely az alvállalkozó igénybevétele nélkül nem következett volna be. Jogosan igénybevett alvállalkozóért a Vállalkozó úgy felel, mintha a munkát maga végezte volna el.
4.2. Az alvállalkozói szerződéseknek meg kell felelniük jelen szerződés kikötéseinek.
5. A Vállalkozó kötelezettségei
5.1. A Vállalkozó kötelezi magát, hogy a szerződés tárgyát jelen szerződés és annak mellékletei, valamint a mindenkor hatályos építésügyi, tűzrendészeti, balesetvédelmi, egészségügyi és egyéb vonatkozó szakhatósági előírások és az általánosan elfogadott hazai szakmai elvárások szerint, a rendeltetésszerű és biztonságos használat követelményeinek megfelelően, teljes körűen, műszakilag és minőségileg kifogástalan kivitelben, a magyar szabványok szerinti I. osztályú minőségben és I. osztályú anyagok felhasználásával, az átadás-átvételi határidőre hiba- és hiánymentesen elkészíti.
5.2. Az I. osztályú teljesítés tartalmát az építési jogszabályok, a vonatkozó magyar szabványok és a felhasználásra kerülő egyes termékekre vonatkozó alkalmassági engedélyek, tanúsítványok határozzák meg.
5.3. A Vállalkozó köteles biztosítani a munkák megvalósítása során olyan képzett és tapasztalt vezetőket és irányítókat, továbbá szakképzett, betanított és segéd munkaerőt, amely a Vállalkozó szerződés szerinti kötelezettségeinek megfelelő és időben történő teljesítése érdekében szükséges.
5.4. Vállalkozó köteles a jelen szerződés rendelkezéseit és a szerződés tárgyára vonatkozó előírásokat az alvállalkozókkal kötött szerződésben is megfelelően érvényesíteni. Ezen rendelkezések és előírások alvállalkozók általi betartásáért a Vállalkozó a Megrendelővel szemben felelősséggel tartozik. A Vállalkozó a Megrendelővel szemben egyekben teljes mértékben felel az alvállalkozói minden tevékenységéért és cselekedetéért.
5.7. Vállalkozó köteles a munkát úgy megszervezni, hogy a munkaterületen dolgozó alvállalkozók egymás munkáját ne zavarják, illetve a határidőre való teljesítést ne veszélyeztessék, azonban a munkavédelmi szabályokat maradéktalanul betartsák. Az alvállalkozók kizárólag a Vállalkozóval állnak jogviszonyban, így tőle fogadhatnak el utasításokat, illetve kizárólag vele szemben érvényesíthetik követeléseiket.
5.8. A Vállalkozónak korlátlan lehetőséget kell biztosítania arra, hogy az illetékes hatóságok ellenőrzéseket és vizsgálatokat végezzenek a kiadott engedélyekkel kapcsolatban. Ezen felül lehetővé kell tennie a hatóságoknak a részvételt azokon a vizsgálatokon és ellenőrzéseken, amelyek a Vállalkozó feladatkörébe tartoznak.
5.9. A Vállalkozó az építőipari kivitelezési tevékenységről, az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló 191/2009. (IX. 15.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) alapján köteles a munkaterület átadás-átvételétől kezdve folyamatosan építési naplót vezetni és azt állandóan a kivitelezés helyszínén tartani. A naplót a hatályos jogszabályi előírásnak megfelelően egy eredeti és egy másolati példányban (illetve jogszabály módosulás esetén az abban meghatározásra kerülő példányban) kell vezetni, melyből a Megrendelő egy másolati példányra jogosult.
5.10. A Vállalkozó köteles a munkaterületet tiszta és biztonságos állapotban tartani, a keletkezett építési és egyéb hulladék elszállításáról a munka végzése során rendszeresen gondoskodni. A Vállalkozónak az építési és bontási hulladék kezelésével kapcsolatban, egyebekben az építési és bontási hulladék kezelésének részletes szabályairól szóló 45/2004. (VII. 26.) BM-KvVM együttes előírásai szerint kell eljárnia.
5.11. A Vállalkozó a munka befejezésekor köteles saját költségén eltávolítani minden hulladékot, a saját vagy alvállalkozói tulajdonát képező eszközöket, szerszámokat, gépeket és anyagokat, és köteles a munkaterületet tiszta és biztonságos állapotban átadni.
5.12. A Vállalkozó köteles gondoskodni a munkaterületre vonatkozó tűzrendészeti, munkavédelmi, környezetvédelmi (így különösen a zaj-, rezgés-, légszennyeződésekre vonatkozó), balesetvédelmi, tűzvédelmi és egyéb előírások betartásáról. A munkaterület megfelelő védelme és őrzése a Vállalkozó kötelezettsége. Ezen intézkedések be nem tartásából származó minden felelősség a Vállalkozót terheli.
5.13. A Vállalkozó köteles a személyek biztonságát vagy a vagyoni értékeket veszélyeztető kár lehetőségének felmerülése esetén haladéktalanul kárelhárítási intézkedéseket tenni és azokról a Megrendelőt azonnal értesíteni.
A munkaterület átadása és a munka megkezdésének időpontja: a szerződéskötést követő 8 napon belül.
A Vállalkozó a kivitelezés helyszínét előzetesen megtekintette, állapotát szemrevételezte.
6.1. A Megrendelő a munkaterületet átadás-átvétel keretében adja át a Vállalkozó részére. Az átadás megtörténtét az építési naplóban kötelesek a felek rögzíteni.
6.2. Az építési naplóba bejegyzésre a Megrendelő képviseletében eljáró személyek, a műszaki ellenőr, a Vállalkozó és a felelős műszaki vezető jogosultak.
6.3. A takarásra kerülő munkák ellenőrzése érdekében, vagy szakhatósági ellenőrzési munkák megkezdése előtt a Vállalkozó köteles az ellenőrzések és vizsgálatok várható időpontját 3 munkanappal korábban az építési naplóba bejegyezni, és arról a Megrendelőt írásban úgy értesíteni, hogy kizárólag a Megrendelő szabad döntésén múljon, hogy a nevezett eseményen részt kíván-e venni.
6.4. A Megrendelő és a műszaki ellenőr jogosultak a kivitelezést bármikor ellenőrizni, észrevételeiket, javaslataikat az építési naplóba bejegyezni. A Vállalkozó köteles a bejelentésekre 3 munkanapon belül a naplóban válaszolni.
6.5. A Megrendelőnek joga van az építkezés kivitelezésének ellenőrzése érdekében szükség esetén megbeszélést kitűzni, amelyen a Vállalkozó köteles részt venni. A megbeszélés eredményeiről jegyzőkönyvet kell felvenni. A jegyzőkönyvben meghatározottak - amennyiben azok nem ellentétesek jelen szerződés előírásaival és a közbeszerzési eljárás alapján rögzítettekkel és a hatályos jogszabályokkal - kötelezőek a Vállalkozó számára.
6.6. A Vállalkozó műszaki vezetőjének alkalmasnak kell lennie arra, hogy a felelős szakmai építésvezetést az építésügyi szabályoknak és szabványelőírásoknak megfelelően ellássa, és a kivitelezést teljes felelősséggel irányítsa. A felelős műszaki vezető alkalmasságára vonatkozó igazolásokat Vállalkozó jelentkezése tartalmazza.
7. A szolgáltatás átvétele: a teljesítés
7.1. Az átadás-átvételi eljárás időpontjáról a Vállalkozó 10 nappal korábban köteles írásban értesíteni a Megrendelőt.
7.2. 7.2.1. Az átadás-átvételi eljárás során a Megrendelő, illetve műszaki ellenőre a szerződés tárgyát teljes körűen megvizsgálja annak megállapítása érdekében, hogy a szerződés tárgya szerinti építőipari kivitelezési tevékenység, az építési-szerelési munka, vagy technológiai szerelés a kivitelezési dokumentációban meghatározottak szerint maradéktalanul megvalósult, és a teljesítés megfelel az előírt műszaki és a szerződésben vállalt követelményeknek, jellemzőknek, valamint jogszabályi előírásoknak.
7.2.2. A Megrendelő köteles a Vállalkozó által megjelölt időpontra kitűzött átadás-átvételi eljárás során megvizsgálni az elkészült építőipari kivitelezési tevékenységet, és az építési szerződésben foglaltak teljesülését.
7.2.3. Az átadás-átvételi eljárásról, valamint az ott felfedezett hibákról a felek jegyzőkönyvet vesznek fel, melyből 3 példány készül. A jegyzőkönyv egy-egy példánya a Megrendelőt és a Vállalkozót illeti, illetve egy példány az építési napló mellékletét képezi.
7.2.4. A jegyzőkönyv tartalmazza mindazokat a bizonyító erejű tényeket, amelyekre jogvita esetén szükség lehet.
7.2.5. A jegyzőkönyvben rögzített hibákat a Vállalkozó köteles az ott meghatározott időn belül maradéktalanul kijavítani.
7.3. A felek az átadás-átvételt akkor tekintik sikeresen befejezettnek, ha a Vállalkozó teljesítése hiba- és hiánymentes (kivéve az olyan jelentéktelen hibákat, hiányokat, amelyek nem akadályozzák a rendeltetésszerű használatot és Vállalkozó meghatározott időpontig kijavítja, pótolja azokat), a jelen szerződésben foglaltaknak mindenben megfelel, továbbá a környező létesítményekben, közművekben, utakban a Vállalkozó vagy alvállalkozói által esetlegesen okozott károk rendezésre vagy kijavításra kerültek.
7.4. Nem tagadható meg az átvétel a teljesítés olyan hibái miatt, amelyek önmagukban vagy más hibákkal, illetve hiányosságokkal összefüggésben és a kijavításukkal járó munkák folytán sem akadályozzák a szerződés tárgyának rendeltetésszerű használatát, ha az egyebekben megfelel a jelen szerződésben, illetve a hatályos jogszabályokban foglalt feltételeknek. A Vállalkozó ezen hibákat is köteles kijavítani az átadás-átvételkor készült jegyzőkönyvben foglalt határidőig.
7.5. Az építmény műszaki átadás-átvételét, az esetleges hibák, hiányok és hiányosságok kijavítását, pótlását követően - a szerződés teljesítéseként - a Vállalkozó a Megrendelő birtokába adja az építményt, építményrészt, továbbá átadja a rendeltetésszerű és biztonságos használhatóságot igazoló felelős műszaki vezetői nyilatkozatot és az építési-bontási hulladék tárolására, elszállítására vonatkozó hulladék-nyilvántartó lapot.
A birtokba adás során a Vállalkozó - a fenti dokumentumokon túl - a Megrendelőnek átadja az őt megillető építési naplópéldányt, az építési napló összes mellékletét, a megvalósítási dokumentációt és a jótállási dokumentumokat (a főbb mozgatható építményszerkezetek kezelési útmutatóját, használati utasítását, stb. az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló 191/2009. (IX. 15.) Korm. rendelet szerint.)
7.6. Jelen szerződést a felek akkor tekintik teljesítettnek, ha a sikeres műszaki átadás-átvétel megtörtént.
7.7. Vállalkozó tudomásul veszi, hogy pótmunka elvégzésére kizárólag Megrendelő műszaki ellenőre, illetőleg Megrendelő jóváhagyása esetén, a Kbt. rendelkezéseinek megfelelően, a hatályos jogszabályi rendelkezések figyelembe vételével jogosult.
8. A Vállalkozó nem szerződésszerű teljesítése, kötbér, a szerződés megszűnése
8.1. A Vállalkozó kötelezettségeinek - felróható - nem szerződésszerű, vagy nem teljesítése esetén Megrendelő a szerződést egyoldalú nyilatkozatával a jövőre nézve megszüntetheti vagy a szerződés megkötésének időpontjára visszamenő hatállyal felbonthatja, és követelheti a neki okozott kár megtérítését.
8.2. A Megrendelő a fentieken túl a szerződéstől bármikor - indokolás nélkül - elállhat, köteles azonban a Vállalkozó kárát megtéríteni: felek rögzítik, hogy amennyiben a Vállalkozónak a Megrendelő elállásáig a teljesítés érdekében költségei, kiadásai keletkeztek, bizonyos munkákat már elvégzett, anyagokat beszerzett, az elszámolásra a szerződés 3. pontjában foglaltakat tekintik irányadónak.
8.3. A Vállalkozó köteles a Megrendelőt minden olyan körülményről haladéktalanul értesíteni, amely a vállalkozás eredményességét vagy kellő időre való elvégzését veszélyezteti vagy gátolja. Az értesítés elmulasztásából eredő kárért felelős.
8.4. Amennyiben a Vállalkozó - neki felróhatóan - késedelmesen teljesít, úgy a Megrendelő - a szerződésszegésből fakadó egyéb igényein túl - késedelmi kötbérre jogosult. A késedelmi kötbér mértéke az eredménytelenül eltelt teljesítési határidőtől számítva napi 50.000,- Ft (Ötvenezer forint). A késedelmi kötbér maximális mértéke a nettó ajánlati ár 10 %-a.
8.5. Késedelmi kötbér lehívhatóságának időtartama: 30 nap.
8.6. 30 napon túli, a Vállalkozónak felróható okból előálló késedelem esetén a Megrendelő azonnali hatállyal elállhat a szerződéstől, és ezen felül meghiúsulási kötbérre jogosult, melynek mértéke a nettó vállalkozási díj 15%-a.
8.7. A Megrendelőnek jogában áll a késedelmi valamint meghiúsulási kötbért az esedékes vállalkozási díjba beszámítani.
8.8. A Megrendelő a kötbérigényét írásban köteles közölni a Vállalkozóval, külön megjelölve annak jogalapját és összegét.
8.9. A szerződő felek a szerződést közös megegyezéssel bármikor megszüntethetik. Ebben az esetben a felek írásban, közösen aláírt okiratban rendelkeznek a szerződés megszűnésével kapcsolatos elszámolásról, és a feleknek a megszüntetésről rendelkező okiratban meghatározott megszűnési időpontig még fennálló és teljesítendő feladatairól.
9. Szavatosság, jótállás
10.1. A Vállalkozó felelősségére a beépített anyagok, valamint nyújtott szolgáltatások vonatkozásában a Ptk. szabályait, valamint az egyes beépített anyagok, illetve elvégzett munkák kötelező alkalmassági idejét meghatározó, a szerződéskötéskor hatályos jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni. A Vállalkozó ennek körében szavatol az általa felhasznált anyagok anyagi és gyártási hibától való mentességéért, valamint azért, hogy a vállalt munkát a Megrendelő által átadott terveknek, dokumentumoknak, valamint a vonatkozó magyar szabványoknak megfelelően, I. osztályú minőségben végzi el.
10.2. A szavatossági és jótállási felelősség keretében a Vállalkozó elsősorban köteles a feltárt, és a Megrendelő által közölt hibákat saját költségére kijavítania. Vállalkozó a hiba kijavítását, annak közlésétől (tudomására jutásától) számított 72 órán belül köteles megkezdeni, és a szakma szabályainak megfelelően ésszerű időn belül befejezni.
10.3. A jótállási idő lejárta előtt 30 nappal a felek vizsgálatot tartanak, és jegyzőkönyvben rögzítik az esetlegesen fennálló hibákat, amelyek kijavítására a 10.3. pontban meghatározottak szerint köteles Vállalkozó eljárni.
12. Kapcsolattartás
12.1. A felek a szerződés teljesítésének elősegítése érdekében kapcsolattartó személyeket jelölnek meg az alábbiak szerint:
- Megrendelő képviselője:
Név: Tuboly Vince Tel: 06/30/93-66-333 Fax: 06/94/424-338
e-mail: tubolyv@t-online.hu
- Megrendelő műszaki ellenőre:
|
|
Név: Pfliegler Attila |
|
Cím: Szombathely, Kisfaludi S. út. 14. |
|
Telefonszám: 06/20/55-25-050 |
|
Fax: |
|
E-mail: |
|
- Vállalkozó felelős műszaki vezetője:
12.2. Szerződő felek rögzítik, hogy egymás között minden nyilatkozatot vagy egyéb értesítést írásban, szükség szerint tértivevényes levélben, e-mailben vagy telefax útján kell megküldeni, amely akkor tekinthető szabályszerűnek, ha azt a kapcsolattartó személyek részére kézbesítették. Az értesítés akkor válik joghatályossá, amikor azt a címzett igazoltan átvette.
12.3. Az e-mail vagy telefax útján történő kézbesítés esetén a nyilatkozat vagy értesítés akkor válik joghatályossá, amikor a címzett azt igazoltan kézhez vette: arról automatikus vagy kifejezett visszaigazolás érkezett.
12.4. A tértivevényes ajánlott postai küldeményt a kézbesítés megkísérlésének napján kézbesítettnek kell tekinteni, ha a címzett az átvételt megtagadta. Ha a kézbesítés azért volt eredménytelen, mert a címzett az iratot nem vette át (az a feladóhoz nem kereste jelzéssel érkezett vissza), az iratot - az ellenkező bizonyításáig - a postai kézbesítés második megkísérlésének napját követő ötödik munkanapon kell kézbesítettnek tekinteni.
12.5. A szerződő felek megállapodnak, hogy a fent megjelölt kapcsolattartók személyében történt változásról a másik felet haladéktalanul értesítik. A kapcsolattartók személyében bekövetkezett változás a másik félhez szerződésszerűen megküldött értesítéssel lép hatályba.
14. Vitás kérdések rendezése
14.1. A Vállalkozónak és a Megrendelőnek meg kell tennie mindent annak érdekében, hogy közvetlen tárgyalások útján rendezzenek minden olyan nézeteltérést vagy vitát, amely közöttük a szerződés keretében vagy a szerződéssel kapcsolatosan felmerült. Minden, a szerződés megkötése után felmerülő, a szerződés teljesítését akadályozó körülményről a felek kölcsönösen kötelesek egymást tájékoztatni.
14.2. Ha a felek a fent meghatározott módon 15 napon belül nem tudják megoldani a szerződés alapján vagy ezzel összefüggésben keletkezett vitájukat, úgy a pertárgy értékétől függően a Vas Megyei Bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.
15. Egyéb rendelkezések
15.1. Felek a szerződést kizárólag írásban, a Kbt. 303. §-ában foglaltakra figyelemmel módosíthatják.
15.2. Vállalkozó vállalja, hogy jelen szerződés aláírásával az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 36/A. §-ában foglaltakról tájékoztatja alvállalkozót a vele kötendő szerződésben.
15.3. Szerződő felek megállapodnak, hogy a Vállalkozó által a jelen szerződés teljesítése során átadott anyagokat a Megrendelő csak a Vállalkozó kifejezett, előzetes, írásbeli hozzájárulásával ruházhatja át harmadik személyre akár ingyenesen, akár ellenérték fejében.
15.4. A szerződés a felek általi aláírásának napján lép hatályba, és mindkét fél szerződésszerű teljesítésével - a 2. és 3. pontokban foglaltakra figyelemmel - megszűnik.
Szerződő felek a jelen szerződést - annak elolvasása és értelmezése után -, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, jóváhagyólag 4 (négy) példányban - melyből Megrendelőt 3 (három), Vállalkozót 1 (egy) eredeti példány illet - aláírják.
Kelt, 2011. március 21.
Hegyháti Csillagvizsgáló Alapítvány |
Vasi Opus Építőipari Kft. |
9915 Hegyhátsál, Fő u. 19. |
9700 Szombathely, Lovas u. 23. |
|
|
|
|
???????. |
????????. |
Megrendelő |
Vállalkozó |
Mellékletek: 1. számú melléklet: Árazott költségvetés
|